KEMBALI

16 mei 2021 - Eindhoven, Nederland

We gaan TERUG! Terug(Kembali) naar ons geboorteland Indonesië.

Onze visa's zijn eindelijk goed gekeurd, na een aantal pogingen en driekwart jaar verder. Het is wellis waar mosterd na de maaltijd voor Tim. Zijn ibu(moeder) is helaas op 21 maart j.l. overleden zonder dat zij elkaar fysiek hebben kunnen ontmoeten. Heel verdrietig. Maar nu heeft hij de mogelijkheid om toch haar graf te kunnen bezoeken en zijn familie voor het eerst in levende lijve te mogen ontmoeten.

Samen gaan we dit avontuur aan, samen gaan we naar huis!

Sumi & Tim zomer 2020

Het is heel bijzonder dat we een stuk achtergrond delen. We zijn beiden geadopteerd, beiden uit Indonesië; Tim is drie dagen na zijn geboorte gestolen en ik ben zonder toestemming meegenomen en verkocht voor adoptie. In dat trieste geheel hebben wij elkaar gevonden en begrijpen elkaar.

Tijdens deze Roots Reis kunnen we zeker op de steun van Huibert, Tim zijn broer rekenen. Hij reist mee en legt alles vast met zijn filmcamera voor zijn documentaire over adoptie en adoptie misstanden, waarin Tim de hoofdrol heeft. Aan het einde van de reis gaan we mijn familie ook bezoeken, ik heb ze ontzettend gemist! Mijn oudste zus is een paar weken geleden ook overleden en mijn familie zien is dan ook erg belangrijk voor mij.

We vertrekken a.s. zaterdag 22 mei naar Jakarta en vliegen op 20 juni terug naar Amsterdam.

Ik, Sumi, wil jullie, onze familie, vrienden, kennissen, collega's en andere leuke mensen, op de hoogte houden d.m.v. deze reis blog.

Salam(groet),

Sumi

1. Karin:
    16 mei 2021
    Heel spannend, zo bijzonder. Ik vlieg in gedachte met jullie mee op deze bijzondere reis en ontmoeting met familie.
  2. Sumi:
    Dankjewel lieve Karin!
  3. Tanah Airku:
    16 mei 2021
    Dit wordt een onvergetelijke reis voor jullie samen. Ik wens jullie een veilige reis en een hele fijne tijd samen met familie in Indonesia. Reminder voor aku: kretek😆😘😘
  4. Sumi:
    16 mei 2021
    haha, terima kasih adik! En neeee, we vergeten je niet XX
  5. Suyatmi:
    Heerlijk lieverds...
    Ik wou dat ik ook mee kon...
    Geniet ervan samen..doe de familie mijn lieve groeten. Goede reis en hati2 adikku sayang. Love you
  6. Sumi:
    17 mei 2021
    Ik wou ook dat je mee kon, dus volgende reis samen naar familie sayang! Love you toooooo XXXX
  7. Suyatmi:
    17 mei 2021
    Jaaa...gaan we zeker doen sayang..Love you too ❤❤
  8. Peter:
    17 mei 2021
    I wish you all the best, strength and love for this trip.
  9. Sumi:
    Thank you P 🙏🏾
  10. Sanne:
    17 mei 2021
    Wat waardevol en bijzonder om dit samen te kunnen doen🙏🏼💫 Jullie gaan vast een prachtige reis tegemoet. Ik wens jullie licht, kracht maar vooral mooie en liefdevolle ontmoetingen/wederzien met familie.💜

Liefs Sanne🌺
  11. Sumi:
    Dankjewel lieve Sanne ❤️🙏🏾
  12. Bud Wichers:
    19 mei 2021
    Maak er een mooie reis van en geniet van elk moment.
  13. Sumi:
    Dankjewel Bud 🙏🏾
  14. Bryan:
    20 mei 2021
    Treurig om bepaalde dingen te moeten horen en hoe het gegaan is. Ik hoop dat jullie het ondanks dit toch gaan vermaken daar. Heel veel sterkte en kracht toegewenst.
  15. Sumi:
    Dankjewel ❤️🙏🏾
  16. Jose Dillen:
    22 mei 2021
    Hele mooie reis, Sumi en Tim ❤
    Hoop dat jullie nog meer puzzelstukjes zullen vinden maar vooral een prachtig weerzien met familie en jullie land.

Veel liefs en voor nu veilige reis xxx
  17. Sumi:
    Dankjewel ❤️🙏🏾
  18. Mariska:
    24 mei 2021
    Geweldig, ik ben zo blij voor jullie! Geniet intens en super leuk dat Huibert het allemaal vast legt.
    Liefs en alle goeds ❤
  19. Sumi: